7 aprilie 2021 - admin
„SĂ ÎNVĂȚĂM REZILIENȚA!”
„SĂ ÎNVĂȚĂM REZILIENȚA!”, este un proiect educativ care își propune susținerea emoțională a elevilor care au început școala anul acesta în condiții atipice și care învață modalități reziliente de a se adapta condițiilor actuale, prin dezvoltarea unor mecanisme de coping.
Scopul proiectului este creşterea capacităţii de adaptare a elevilor la solicitările vieţii de elev, în condiţiile atipice legate de pandemia cu COVID-19.
Pentru că studiile arată că un copil va fi cu atât mai rezilient cu cât experienţele sale pozitive vor fi mai multe decât cele negative, un exerciţiu foarte util propus elevilor este “Borcanul recunoştinţei”, sarcina fiind aceea de a identifica motive de mulţumire, de recunoştinţă, pe care le pot asocia cu şcoala online, astfel încât să vadă această perioadă şcolară, atât de solicitantă emoţional şi cognitiv, dintr-o perspectivă mai prietenoasă, să-i contureze şi valenţe pozitive, din care să-şi extragă puterea de a se adapta, de a fi echilibraţi emoţional, de a fi performanţi. De asemenea, la clasele de nivel gimnazial și liceal, ”Mentimetrul rezilienței în școala online” este un alt instrument prin care elevii pot conștientiza, prin discuții dirijitate și problematizări, toate resursele personale și interpersonale care îi pot ajuta să rămână motivați în școala online.
De asemenea, un alt exercițiul de consțientizare a competențelor emoționale, cognitive și sociale prin care pot identifica elementele pozitive sau neutre ale unei situații dificile, provocatoare, este cel construit plecând de la principiul: ” Dacă viața îți dă o lămâie, poți face o limonadă!”
Proiect derulat de profesor consilier școlar Crăciun Simona – C.J.R.A.E.Sibiu, pe parcursul anului școlar 2020-2021.